98653
Book
In basket
Dydaktyka ogólna zajmuje się problematyką, której znajomość niezbędna jest nie tylko nauczycielom, ale również wszystkim tym, którzy organizują rozmaite formy kształcenia w różnych instytucjach, zakładach i organizacjach, sami biorą w nich aktywny udział, bądź odpowiadają za ich organizację z racji zajmowanego stanowiska. Na rynku księgarskim znajduje się wiele bardzo dobrych podręczników i innych opracowań z zakresu dydaktyki ogólnej, jak chociażby różne wydania podręczników autorstwa naj znakomitszych aktualnie dydaktyków polskich, tj. Wincentego Okonia, Czesława Kupisiewicza, Tadeusza Nowackiego, Józefa Półturzyckiego czy Władysława Piotra Zaczyńskiego. Były one i są dalej wielokrotnie wznawiane. Ponadto dostępne są również wciąż aktualne podręczniki już nieżyjących, ale wielce zasłużonych dla rozwoju polskiej dydaktyki uczonych w osobach Bogdana Nawroczyńskiego czy Kazimierza Sośnickiego. Powszechnie znane są również opracowania z zakresu dydaktyki ogólnej o charakterze podręcznikowym Krzysztofa Kruszewskiego, Krzysztofa Konarzewskiego, Tadeusza Lewowickiego i wielu innych autorów. Niniejsze opracowanie nie stanowi dla powyższych autorów żadnej konkurencji, co zresztą nie było zamiarem autora. Inspirację do jego powstania stanowiło wciąż duże zainteresowanie, przede wszystkim studentów pedagogiki i nauczycieli wszystkich poziomów i przedmiotów nauczania, problematyką dydaktyki ogólnej. Obecne podręczniki nie zawsze są dostępne w wystarczającej ilości egzemplarzy dla wszystkich zainteresowanych studentów. W wielu uczelniach jest ich tylko po kilka egzemplarzy. Jeszcze mniej jest innych opracowań, ujmujących tylko wybrane problemy z zakresu dydaktyki ogólnej. (Fragment wstępu)
Availability:
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia strony 358-366.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again