98607
Book
In basket
Fake news : produkt medialny czasów postprawdy / Katarzyna Bąkowicz. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2020. - 267, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Katarzyna Bąkowicz podejmuje się niełatwej próby – i próbę tę należy uznać za udaną – zdefiniowania kluczowej dla prowadzonych przez nią rozważań kategorii fake newsa, który traktuje jako produkt medialny czasów postprawdy. Praca jest intelektualnie dojrzała, przemyślana i spójna. Jest odkrywcza, niebanalna poznawczo, inspirująca, skłaniająca do przemyśleń, ale i momentami ważnej i potrzebnej polemiki z Autorką. Już sam wybór problematyki wyraźnie wskazuje, iż pani Katarzyna Bąkowicz podjęła się analizy problemu nowatorskiego [...] stawiając sobie zadanie ambitne i podwójnie trudne, gdyż podjęła się eksploracji białej plamy badawczej, z którą to, poradziła sobie bardzo dobrze. Jej pracę czytam […] jako rozmywanie się kategorii prawdy w kulturze informacyjnej natychmiastowości, stąd sama prawdziwość informacji, staje się mniej istotna od możliwości przyciągania uwagi w dobie informacyjnego przeciążenia, co oczywiście odbywa się kosztem jej pauperyzacji i obniżania jakości prezentowanych informacji. Z recenzji Prof. dr hab. Magdaleny Szpunar (UJ) (Z okładki)
Availability:
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 243-263.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again