98607
Book
In basket
Książka Bohdana Skrzypczaka jest próbą poszerzenia obszaru pedagogiki o nowe pola teoretyczne i badawcze związane ze społecznościowym postrzeganiem zjawisk w świecie tworzonym przez ludzi, których łączy poczucie dobra wspólnego. Nie wiem, w jakim zakresie propozycje Autora wejdą do pedagogiki (np. koncepcja pedagogiki publicznej), ale na pewno już stanowią inspirujący materiał do dyskusji i refleksji. Od książki bije powiew świeżości i zdolność do łamania schematów myślowych o tym, co publiczne i o tym, co pedagogiczne, o wspólnotowym postrzeganiu rzeczywistości społecznej,o nowych sposobach jej przekształcania na lepsze. Propozycja ta może być szczególnie ważna dla pedagogiki społecznej poszerzając granice dotychczasowych analiz teoretycznych i empirycznych. Dodatkowym jej walorem jest interdyscyplinarność. Rozważania Autora właściwie dotyczą styku pedagogiki, polityki społecznej, pracy socjalneji socjologii. Uchwycenie publicznego wymiaru zjawisk pedagogicznych należy uznać za oryginalne i wartościowe poznawczo. Zarysowanie w pracy perspektywy poznawczej akcentującej rolę wspólnoty i społeczności lokalnej w przekształcaniu rzeczywistości stanowi znakomity zbiór inspiracji i materiał do przetworzenia i wykorzystania przez pedagogów, pracowników socjalnych, działaczy społecznych i lokalnych polityków. (dr hab. Tomasz Biernat) (Z okł.)
Availability:
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 333-375.
Funding information note
Wydanie dofinansowane przez Uniwersytet Warszawski.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again