98607
Książka
W koszyku
Książka Bohdana Skrzypczaka jest próbą poszerzenia obszaru pedagogiki o nowe pola teoretyczne i badawcze związane ze społecznościowym postrzeganiem zjawisk w świecie tworzonym przez ludzi, których łączy poczucie dobra wspólnego. Nie wiem, w jakim zakresie propozycje Autora wejdą do pedagogiki (np. koncepcja pedagogiki publicznej), ale na pewno już stanowią inspirujący materiał do dyskusji i refleksji. Od książki bije powiew świeżości i zdolność do łamania schematów myślowych o tym, co publiczne i o tym, co pedagogiczne, o wspólnotowym postrzeganiu rzeczywistości społecznej,o nowych sposobach jej przekształcania na lepsze. Propozycja ta może być szczególnie ważna dla pedagogiki społecznej poszerzając granice dotychczasowych analiz teoretycznych i empirycznych. Dodatkowym jej walorem jest interdyscyplinarność. Rozważania Autora właściwie dotyczą styku pedagogiki, polityki społecznej, pracy socjalneji socjologii. Uchwycenie publicznego wymiaru zjawisk pedagogicznych należy uznać za oryginalne i wartościowe poznawczo. Zarysowanie w pracy perspektywy poznawczej akcentującej rolę wspólnoty i społeczności lokalnej w przekształcaniu rzeczywistości stanowi znakomity zbiór inspiracji i materiał do przetworzenia i wykorzystania przez pedagogów, pracowników socjalnych, działaczy społecznych i lokalnych polityków. (dr hab. Tomasz Biernat) (Z okł.)
Status dostępności:
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 333-375.
Uwaga dotycząca finansowania
Wydanie dofinansowane przez Uniwersytet Warszawski.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej