2 wyniki
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science,Didactics-Practice ; 46)
Książka Dariusza Grygrowskiego, jest godna polecenia i to z kilku powodów. Po pierwsze jest aktualna, wychodząca naprzeciw potrzebom teorii i praktyki bibliotekarskiej. Dokumenty nieksiążkowe są składnikiem współczesnych zbiorów bibliotecznych, niezależnie od naszych indywidualnych sądów na temat zagrożenia druku przez komputer, internet, dokument elektroniczny. Po drugie, zawarta w książce analiza poglądów (stanowisk) na temat nieksiążkowych form przekazu, niemalże z całego współczesnego świata bibliotekoznawczego jest dokonana rzetelnie, wielowymiarowo, obiektywnie. Po trzecie, jest uporządkowana w swej metodzie. Autor zgodnie z dobrym obyczajem w nauce najpierw wyjaśnia terminologię, przechodząc później do zagadnień ogólniejszych dotyczących funkcjonowania dokumentów i informacji w "społeczeństwie informacyjnym". Pracę zamykają rozważania, dotyczące opisywanej sytuacji w Polsce... (Fragment noty wydawniczej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka o informacji / pod redakcją Wiesława Babika. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; [Kraków] : Instytut Książki, 2016. - 711, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 174)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. Opracowanie przedstawia panoramę obecnego stanu nauki o informacji (informacji naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencjał. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o informacji, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o informacji oraz działalności informacyjnej w Polsce i za granicą, a także o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali się odnieść do kluczowych zagadnień współczesnej nauki o informacji, nie roszcząc sobie jednak pretensji do kompletności ani autorytatywnych rozstrzygnięć. Szczegółowej analizie zostały poddane przede wszystkim te zagadnienia informacji, które korespondują z realizowanymi na wyższych uczelniach w Polsce programami kształcenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnoszą się także do działań praktycznych oraz umiejętności informacyjnych stosownie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i standardów, a także obecnej oferty usług informacyjnych dla indywidualnych i zbiorowych grup odbiorców informacji w różnych społecznościach i korzystających z różnych źródeł informacji, w tym z serwisów społecznościowych i Internetu. Elementem scalającym omówione zagadnienia jest kreowanie odpowiedzialności za tworzenie, rozpowszechnianie i korzystanie z informacji w całej przestrzeni informacyjnej, wirtualnej i realnej, a także kreowanie nowoczesnej, płodnej badawczo płaszczyzny do rozważań nad informacją i kondycją współczesnych instytucji informacyjnych, w tym także jako ważnego elementu nowoczesnej edukacji odpowiadającej potrzebom pokolenia sieci oraz społeczeństwa informacji i wiedzy. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 001 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej