7 wyników
Książka
W koszyku
Rozważania zawarte w niniejszym opracowaniu stanowią próbę odpowiedzi na postawione pytania. Stanowią podstawę wnioskowania o wykorzystaniu audytu biznesowego w małych i średnich przedsiębiorstwach w wybranych obszarach ich funkcjonowania. Istotne znaczenie przypisano w tym zakresie procesom zarządzania zasobami ludzkimi, finansowymi, marketingowymi, informacyjno-komunikacyjnymi, modelami biznesu oraz innowacyjnością. Tym zagadnieniom poświęcono rozważania w kolejnych siedmiu rozdziałach. Wskazano w nich przede wszystkim na istotę, uwarunkowania oraz narzędzia audytu biznesowego wykorzystywane w praktyce funkcjonowania badanych podmiotów. Rozdział pierwszy Audyt w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem - znaczenie, bariery i efekty wdrażania (autorstwa A. Skowronek-Mielczarek) dotyczy zagadnień związanych z ogólnym postrzeganiem audytu biznesowego w badanych przedsiębiorstwach. Wskazano cele audytu, obszary objęte audytem w procesach zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem, bariery identyfikowane przez przedsiębiorstwa oraz korzyści wynikające ze stosowania wybranych narzędzi audytu. Rozdział drugi Audyt personalny w badanych małych i średnich przedsiębiorstwach (autorstwa B. Bojewskiej), poświęcono analizie obszaru personalnego. Określono znaczenie i zakres audytu zarządzania zasobami ludzkimi. Podkreślono znaczenie tworzenia oraz kształtowania zasobów ludzkich jako pracowników wiedzy i kapitału intelektualnego, które determinują wartość przedsiębiorstwa. Celem i przedmiotem rozważań w rozdziale drugim jest określenie istoty audytu w odniesieniu do funkcji personalnej realizowanej w przedsiębiorstwie, narzędzi wykorzystywanych w tym obszarze oraz uwarunkowań skuteczności ich stosowania w badanych małych i średnich przedsiębiorstwach. W rozdziale trzecim Audyt zasobów finansowych w badanych małych i średnich przedsiębiorstwach (autorstwa A. Skowronek-Mielczarek) przedstawiono jeden z kluczowych zasobów przedsiębiorstwa, do których należą jego zasoby finansowe. Ich diagnozowanie i ocena stanowią istotny obszar audytu. Wskazano zatem na uwarunkowania wdrażania audytu zasobów finansowych w badanych podmiotach, odniesiono się również do wykorzystania określonych narzędzi audytu, częstotliwości ich stosowania w praktyce funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw. Rozdział czwarty Audyt marketingowy w małych i średnich przedsiębiorstwach (autorstwa K. Bachnik) dotyczy określenia miejsca i znaczenia audytu marketingowego w organizacji. Istotnym zagadnieniem jest również określenie istoty procesu audytu marketingowego, przesłanek jego realizacji w organizacji, a także wykorzystywanych narzędzi w obszarze podejmowanych działań marketingowych. Na tym tle omówiono skuteczność tych narzędzi w doskonaleniu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Rozważania w rozdziale piątym Audyt zasobów informacji i wiedzy w badanych małych i średnich przedsiębiorstwach (autorstwa C. Sołek-Borowskiej) skoncentrowano wokół zagadnień związanych z audytem technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w kontekście zarządzania wiedzą oraz wdrażania systemów zarządzania wiedzą. Szczególnego znaczenia nabiera tu audyt zarządzania wiedzą oraz audyt strategii wykorzystania mediów społecznościowych. Wskazano uwarunkowania wdrażania narzędzi audytu, ograniczenia i możliwości występujące w tym zakresie. Kolejny, szósty rozdział niniejszego opracowania Audyt modeli biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach (autorstwa M. Ziółkowskiej) to próba odpowiedzi przede wszystkim na pytania dotyczące uwarunkowań efektywności modelu biznesu i doboru narzędzi analizy modelu biznesu. Szczególnego znaczenia nabiera zatem audyt wewnętrzny modelu biznesu, którego narzędzia wykorzystywane są w funkcjonowaniu badanych podmiotów. W rozdziale omówiono również uwarunkowania implementacji audytu modelu biznesu w przedsiębiorstwie oraz narzędzia analizy i ewaluacji wykorzystania modelu biznesu. Ostatni rozdział Audyt innowacyjności w małych i średnich przedsiębiorstwach (autorstwa B. Bojewskiej) dotyczy istotnej kategorii, jaką jest innowacyjność, która w znaczący sposób wpływa na osiąganą przez przedsiębiorstwo pozycję konkurencyjną. W rozważaniach wskazano na procedury audytu innowacyjności, etapy i narzędzia tego procesu w świetle oceny innowacyjności przedsiębiorstw w kontekście ich konkurencyjności oraz rodzajów wdrażanych innowacji. Istotne jest także omówienie uwarunkowań skutecznego zarządzania innowacjami, w nawiązaniu do małych i średnich przedsiębiorstw. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mimo wielu lat badań pytanie o to, jak budować innowacyjność przedsiębiorstwa, wciąż jest aktualne. Książa ta jest próbą odpowiedzi na to pytanie, udzielonej z perspektywy wciąż rozwijanej teorii zasobowej oraz specyfiki małych przedsiębiorstw. Przeznaczona jest zarówno dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania, jak i szerokiego grona przedsiębiorców i menedżerów, którzy w swych codziennych działaniach nieustannie dążą do kreowania nowych produktów i usług, zdobywania nowych rynków i wdrażania nowych rozwiązań organizacyjno-marketingowych. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy)
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty niezbędne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. W poradniku odnajdziesz odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy? Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności? (Re. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niech Cię widzą w sieci! : blog lub serwis branżowy od podstaw / Grzegorz Miłkowski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 141 stron : ilustracje ; 21 cm.
Dobrze prowadzony content marketing to podstawa efektywnych, a przy tym stosunkowo niskokosztowych działań promujących firmę, jej produkty lub usługi. Zasadniczą ideą przyświecającą marketingowi treści jest dzielenie się wiedzą - regularne publikowanie informacji atrakcyjnych dla odbiorcy. Przy czym mianem odbiorcy w przypadku content marketingu określa się potencjalnego klienta z założeniem, że skoro chętnie i regularnie korzysta z udostępnianych przez firmę informacji, to w pewnym momencie skorzysta także z jej oferty. Content marketing pozwala również zbudować prestiż marki eksperta w danym obszarze oraz sprzyja wyszukiwaniu jej w sieci, a to za przyczyną wyszukiwarek, które "kochają" słowa klucze pojawiające się na firmowych blogach i stronach. Tu przechodzimy od "co" do "jak". Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkretną branżą. Takie medium online może założyć właściciel każdego, nawet bardzo niewielkiego biznesu, pod warunkiem że lubi pisać i dysponuje wiedzą niezbędną do tego, by na polu marketingu treści działać skutecznie. Wiedzę, jak powszechnie wiadomo, pozyskuje się z odpowiednich książek. Ta została podzielona na trzy zasadnicze części: Z pierwszej, teoretycznej, dowiesz się, jakimi regułami rządzi się komunikacja contentmarketingowa bazująca na mediach własnych. Część druga przeprowadzi Cię przez najważniejsze techniczne aspekty uruchamiania bloga lub portalu internetowego. Na koniec nauczysz się budować strukturę efektywnego serwisu takiego, który ludzie będą chętnie odwiedzać i polecać innym. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prowadzenie ksiąg rachunkowych w małych firmach / Waldemar Gos. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 1998. - 242 s., [4] karty tablic ; 21 cm.
(Biblioteka Doradcy Podatkowego, ISSN 1427-3314 ; 1)
Zamiarem autora było stworzenie pracy, która mogłaby służyc jako poradnik i materiał dydaktyczny do prowadzenia ksiąg rachunkowych. W związku z tym adresatami opracowania są osoby prowadzące lub rozpoczynające prowadzenie ksiąg rachunkowych, uczestnicy kursów i seminariów odbywających się w ramach akcji szkoleniowych, studenci i uczniowie szkół ekonomicznych oraz wszyscy zainteresowani rachunkowością...W pracy zamieszczono liczne schematy i przykłady księgowań. Dla lepszego zobrazowania umiejscowienia konta w planie kont, przed nazwą konta ujęto symbol zespołu do którego dane konto jest zaliczane. W przykładach liczbowych stosuje się liczby niemianowane wyrażające złote polskie. (Fragment przedmowy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Fundacji Poszanowania Energii)
Jedną z podstawowych zasad ochrony środowiska jest oszczędna gospodarka zasobami naturalnymi, zwłaszcza tymi, które uznajemy za nieodnawialne. Oznaczo to wykorzystywanie w pierwszej kolejności zasobów odnawialnych, w tym energii rzek. Większość elektrowni wodnych to obiekty o wielu funkcjach, produkujące energię elektryczną, a także wspomagające inne gałęzie gospodarki narodowej mianowicie: gospodarkę wodną (ochrona przed negatywnymi skutkami powodzi, stabilizacja stosunków wodnych); gospodarkę komunalną (zaopatrzenie w wodę pitną i przemysłową); transport i komunikację (żegluga, przeprawy drogowe); rolnictwo i leśnictwo (nawadnianie pól, hodowla ryb); sport i turystyka. (Fragment wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
W książce zidentyfikowano atrybuty innowacyjnych przedsiębiorstw typu startup, scharakteryzowano kluczowych elementów ekosystemu startupowego oraz omówiono jego wpływ na powstawanie i rozwój startupów na przykładzie Wrocławia. W części analitycznej opracowania przedstawione zostały wyniki badania jakościowego przeprowadzonego wśród lokalnych przedsiębiorców tworzących startupy, przedstawicieli instytucji otoczenia biznesu oraz ekspertów, mierzących się z zagadnieniami natury finansowej, marketingowej, kadrowej, technologicznej oraz prawno-instytucjonalnej, związanymi z innowacjami w biznesie. W publikacji dowiedziono korzyści wynikających z funkcjonowania ekosystemu, wskazano także na jego zasadnicze mankamenty. Zgromadzony materiał empiryczny stał się podstawą do uogólnień oraz rekomendacji w zakresie dobrych praktyk tworzenia i rozwoju ekosystemów startupowych w innych regionach kraju i za granicą, dzięki czemu książka ma walor aplikacyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 334 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej