2 wyniki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The ideal team player : how to recognize and cultivate the three essential virtues : a leadership fable.
W swojej klasycznej książce zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej Patrick Lencioni przedstawił przełomowe rozwiązanie problemu zachowań szkodliwych dla funkcjonowania grupy. Teraz postanowił zaś zająć się jednostką i omówić trzy najważniejsze cechy idealnego gracza zespołowego. Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu to opowieść, której bohaterem jest Jeff Shanley, lider podejmujący rozpaczliwą próbę odbudowy firmy swojego wuja na gruncie wartości związanych z pracą zespołową. Musi w tym celu zdefiniować najważniejsze cechy prawdziwego gracza zespołowego, a następnie na ich podstawie stworzyć odpowiednią kulturę rekrutacji i rozwoju firmy. Opierając się na tej opowieści, Lencioni kreśli przekonujący model, który staje się jednocześnie praktycznym narzędziem przydatnym przy identyfikacji, rekrutacji i doskonaleniu idealnych członków zespołu w każdej organizacji. W intrygujący sposób przedstawia praktyczne rady, które przydadzą się każdemu - zarówno liderowi, który stara się budować kulturę współpracy, jak i pracownikowi działu kadr skupionemu na rekrutacji wartościowych członków do zespołu czy pracownikowi, który pragnie się takim wartościowym członkiem zespołu stać. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 005
Książka
W koszyku
Wraz z rozwojem teorii i praktyki zarządzania coraz intensywniej zaczęto zauważać i z czasem coraz dobitniej podkreślać rolę ludzi w osiąganiu sukcesu przez organizacje. Koncepcja organizacji opisywana przez M. Webera, w której ludzie stanowili jedynie dodatek do formalnej, biurokratycznej struktury determinującej rodzaj, funkcjonowanie i powodzenie firmy, czy ujęcie mechanistyczne, w postaci metafory organizacji jako maszyny, przywoływane przez G. Morgana, stopniowo, lecz konsekwentnie, od połowy ubiegłego stulecia, zaczęły tracić na znaczeniu. Rangę roli człowieka w organizacji zaczęli akcentować już przedstawiciele nurtu behawioralnego w naukach o zarządzaniu, a model organizacji jako atomu zaproponowany przez T. Petersa i R. Watermana na początku lat 80. XX w. jeszcze wymowniej podkreślił jej największy wpływ na uzyskiwanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. Propozycja ta stanowiła wstęp do obowiązującego współcześnie podziału na tzw. twarde oraz miękkie czynniki sukcesu organizacji. Według tej koncepcji wśród siedmiu komponentów modelu organizacji jako atomu cztery elementy to miękkie atuty przedsiębiorstwa, bezpośrednio związane z ludźmi. (Z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21281 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej