6 wyników
Książka
W koszyku
(Prawdziwe Historie)
Dzieci. Nie mają prawa głosu. Nie mają wyboru. Dorośli posyłają je do najcięższych prac. Nikogo to nie dziwi. W kominie jest ciemno, duszno i gorąco. George jest mały, a tylko takie dzieci mogą pracować jako czyściciele kominów. Pod sobą ma czarną otchłań. Zapiera się gołymi piętami o cegły. Pełznie w górę. Do światła. Wyciąga rękę ze skrobaczką… Nagle wszystko znika. Nie słyszy własnego krzyku. Nie słyszy głuchego odgłosu, z którym jego ciało uderza o palenisko. Łysa Patience pcha swój wózek kopalnianym tunelem. Dziewczynka boi się bicia, a daje radę szybko przesuwać wagonik z węglem, tylko jeśli wciśnie w niego obie ręce i czubek głowy. Włosy wytarły się tam zupełnie i została tylko goła skóra. Ośmioletni William już czeka przy swoich drzwiczkach. Przepuści wózek i zamknie je najszybciej, jak potrafi. W tych prymitywnych warunkach wentylacja jest kluczowa. Inaczej trujące gazy zabiją wszystkich w kopalni. Po pracy będzie chciał wrócić na górę. Zabłądzi. Świat, jaki znamy, wymyślili wizjonerzy, inżynierowie, genialni naukowcy. Ale zbudowały go małe dzieci. Od Londynu, przez pełną fabryk Łódź, aż po ludne miasta Indii maluchom odbierano dzieciństwo, szansę na edukację i normalny dom. Ich praca była tania, a utrata zdrowia i życia - akceptowalna. Katarzyna Nowak, laureatka konkursu „Książka historyczna nie musi być nudna” pod patronatem prof. Normana Daviesa, przenosi nas do czasów, gdy życie dziecka było warte tyle, ile przemysłowiec był gotów zapłacić za jego pracę. Bardzo niedużo. Działo się to w Anglii. Działo się w Polsce. I dziś, choć nie chcemy o tym słuchać, dzieje się nadal w wielu miejscach świata. Być może także korzystasz z pracy ich rąk. (Rec. Wydawn.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93/94 (1 egz.)
Filia Magdalena
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93/94 (1 egz.)
Filia Zawodzie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 93/94 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Imperium chmur / Jacek Dukaj ; ilustracje Aleksandra Ukleja. - Wydanie pierwsze w tej edycji. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2020. - 282, [6] stron : ilustracje ; 22 cm.
Pod koniec XIX wieku do cesarza Mutsuhito trafia Stanisław Wokulski, emisariusz Kraju, Którego Nie Ma, aby zawrzeć sojusz oparty na odkryciu doktora Geista: technologii metalu lżejszego od powietrza. W górskich stoczniach Hokkaidō zbudowanych przez Juliana Ochockiego, pod osłoną chmur, powstaje ażurowa flota Cesarskiej Marynarki Nieba. A każde słowo i czyn Ochockiego zapisuje Kiyoko, córka samuraja zbuntowanego przeciwko porządkom rozumu i demokracji. I to poprzez Kiyoko przeżywamy rewolucje przemysłowe zrodzone z kaligrafii, wojny napisanej na nowo Japonii i historię jej niemożliwej przemiany. Przeżywamy przemijanie języków, obyczajów i cywilizacji. Czeka Was niezwykła literacka podróż. Imperium chmur to mnogość postaci, obrazów i pomysłów, bogactwo historycznych i literackich odniesień. To powieść o wędrowaniu znaczeń między umysłami i kulturami, i o sztuce czystego przeżywania. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesna koncepcja ekologistyki / Andrzej Szymonik, Robert Stanisławski, Artur Błaszczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 278 stron : ilustracje ; 23 cm.
Książka skupia się na współczesnych kierunkach i rozwiązaniach związanych z ekologistyką. Wiele miejsca poświęcono problemowi bezpieczeństwa systemów logistycznych i zagrożeniom naturalnym związanym ze środowiskiem. Zaprezentowano rozwiązania teoretyczne, które warto wdrożyć w zarządzaniu procesami w ekologistce. Do nich zaliczono między innymi systemy informatyczne, automatyczną identyfikację, systemy zarządzania środowiskowego, Lean Management, kalkulację kosztów. Na uwagę zasługuje obszar związany z ekologią w magazynach, w których opisano takie problemy jak: idea zrównoważonego budownictwa, energooszczędne zarządzanie budynkiem, certyfikacja ekologiczna. Książka zawiera wiele trendów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu w kontekście zrównoważonego rozwoju usług logistycznych, gospodarki w obiegu zamkniętym, „czystszej produkcji”, minimalizacji odpadów, edukacji społeczeństwa w sprawach rozwoju. Scharakteryzowano problemy Internetu rzeczy, inteligentnego zarządzania odpadami. Książka jest jedyna w swoim rodzaju, ponieważ została stworzona poprzez analizę procesów ekologistycznych i bieżącą współpracę z przedsiębiorstwami, które wykorzystują w praktyce już stosowane rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sześciorozdziałowe studium ewolucji faktoringu ma charakter porządkujący i eksploracyjny, ale także empiryczno-poznawczy. Wywód jest zorientowany przede wszystkim na czasy współczesne i uwypuklenie zmienności faktoringu stosownie do zmieniających się potrzeb gospodarki. Książka ma liczne walory poznawcze. Stanowią je m.in. systematyzacja wiedzy, przekładająca się na modyfikacje dostępnych rozwiązań faktoringowych, identyfikacja zbioru czynników wpływających na zmiany w systemie faktoringowym, prezentacja zastosowań tytułowego narzędzia w celu polepszenia działalności MSP i w obopólnym interesie faktora i faktoranta, zidentyfikowanie problemów przejrzystości, jakości i integralności oferty oraz obsługi faktoringowej. W monografii szczegółowo omówiono badania nad świadomością faktoringową, a także syntetycznie opisano stan prawny dotyczący faktoringu w wybranych krajach. Przedstawione badania mają charakter aplikacyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rewolucja technologiczna ostatnich kilkudziesięciu lat zmieniła wiele założeń, na których opierał się świat handlu detalicznego. Oczekiwania klientów rozwijają się z prędkością cyfrową: kupujący pragną coraz bardziej angażujących, spersonalizowanych doświadczeń. Informacje krążą z niezwykłą szybkością, rynek stał się bardziej poziomy, integracyjny i społeczny, a podróż klienta jest coraz mniej liniowa i przewidywalna. Ten, kto wcześniej był tylko „odbiorcą” kampanii marketingowych i komunikacyjnych, dziś staje się ich twórcą. Wiele firm postrzega to jako problem, a nawet „apokalipsę handlu detalicznego”, ale inne – jako niezwykłą okazję. Książka ma na celu przedstawienie ram interpretacyjnych do zrozumienia konsekwencji transformacji cyfrowej dla handlu detalicznego i skutecznego zarządzania nią. Tezy i zasady zawarte w Retail 4.0 są wzbogacone o praktyczne wskazówki. Autorzy konfrontują swój punkt widzenia z prezesami i top menedżerami międzynarodowych firm, takich jak Amazon, Autogrill, Boggi, Bridgestone, Brooks Brothers, Brunello Cucinelli, Campari Group, Carrefour, Coccinelle, Disneyland Paris, Eataly, Henkel, HSBC, KIKO Milano, La Martina, Levi Strauss & Co., Marks & Spencer, Moleskine, Mondadori Retail, Natuzzi, Safilo Group, SEA Aeroporti di Milano, Shiseido Group. W książce opisano też 11 polskich start-upów, które będą napędzać innowacje w handlu detalicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rewolucja 4.0 : nowe technologie w marketingu / redakcja naukowa Magdalena Kowalska, Anna Szwajlik. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2020. - 138 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Rewolucja 4.0 to przede wszystkim nowa droga do odniesienia sukcesu przez organizacje – dzięki postępowi technologicznemu. Połączenie kanałów online i offline umożliwia lepszą komunikację z klientami i opracowanie dla nich odpowiedniej oferty. Publikacja przedstawia wybrane problemy dotyczące przemian zachodzących pod wpływem nowych technologii w procesie obsługi klienta oraz w działaniach sprzedażowych i promocyjnych. Szczególną uwagę poświęcono roli mediów społecznościowych w procesie komunikacji z klientem, budowaniu zaangażowania odbiorców, kształtowaniu zasobów relacyjnych organizacji i tworzeniu nowych produktów. Tematyka publikacji wykracza poza ramy przedsiębiorstwa, wskazując także na zmiany zachodzące pod wpływem rewolucji 4.0 w obszarze marketingu terytorialnego. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej