26 wyników
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The book you wish your parents had read : (and your children will be glad that you did).
Trudno być rodzicem w dzisiejszych czasach. Toniemy w zalewie często sprzecznych ze sobą informacji, zmieniających się trendów i taktyk. Książka Philippy Perry, uznanej psychoterapeutki z ponad 20-letnim doświadczeniem, cudownie się na tym tle wyróżnia, rzucając świeże, szerokie światło na temat wychowywania dzieci. Nie skupia się na osiąganiu kolejnych etapów rozwoju, szkoleniu dziecka tak, aby miało godne pozazdroszczenia maniery lub sposobach stworzenia “idealnej rodziny”. W centrum jej refleksji jest zbudowanie głębokiej, zdrowej emocjonalnie relacji z dziećmi, aby rosły one w poczuciu bezpieczeństwa, wiedząc, kim są i czego chcą – dając im i rodzicom szansę prawdziwego szczęścia. Ta książka to najważniejszy przewodnik dla każdego rodzica, a już na pewno dla każdego, kto chce uniknąć powtarzania błędów własnych rodziców i mądrze czerpać ze swoich doświadczeń. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oryginał: Treating the school age stutterer. A guide for clinicians, 5th printing 1991.
Chociaż minęło 10 lat od pierwszego wydania w języku polskim klasycznej książki Carla Della „Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym” zawarte w niej treści są nadal wartościowe i okazują się spójne z osiągnięciami współczesnej nauki. Jednocześnie opisane tu podejście modyfikacji jąkania coraz bardziej zakorzenia się w polskiej praktyce logopedycznej stanowiąc, obok technik kształtowania płynności, drugi główny nurt w terapii jąkania. Książka przedstawia krok po kroku program terapeutyczny dla dzieci z lekkim, umiarkowanym i znacznym problemem jąkania ilustrując kluczowe jej momenty fragmentami dialogów logopedy z dzieckiem. Korzystającym z niej terapeutom daje bazę, którą można uzupełniać o własne pomysły zabaw terapeutycznych i rozbudowywać o inne form pracy dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Poprzedzony jest nawiązaniem relacji terapeutycznej, z nieodłącznymi cechami jak empatia i wsparcie psychiczne. Doświadczenie praktyki terapeutycznej na podstawie tej książki pozwala mi na sugestię, że program dla dzieci ze znacznym jąkaniem - po odpowiedniej korekcie - może być wykorzystywany do pracy ze starszymi dziećmi, a nawet młodzieżą; cenne bywało uzupełnienie go o elementy psychoterapii. Dodatkowo przekonałam się, że interwencja terapeutyczna u dzieci w młodszym wieku szkolnym rzadko musiała sięgać tak głęboko; wcześniejsze etapy programu okazywały się wystarczające. Sprawdzało się bowiem - podkreślane w książce - znaczenie profilaktyki i wczesnej interwencji. Szczególną wartością książki jest klarowne przedstawienie idei modyfikacji jąkania w trakcie zająknięcia. Proces przekształcenia trudnej formy jąkania w łagodną, która nie zakłóca komunikacji, opisany jest z wielkim wyczuciem dla trudu tego przedsięwzięcia, ale i z przekonaniem o możliwości jego przezwyciężenia. [Lucyna Jankowska-Szafarska] (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami. Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: najlepszy poradnik dla rodziców.
Zabawy w wieku niemowlęcym są niezbędnym elementem w prawidłowym rozwoju dziecka i budowaniu jego późniejszych zdolności przyswajania wiedzy. Książka przedstawia proste i przyjemne gry i zabawy stymulujące wczesny rozwój umysłowy dzieci. Możesz je przeprowadzić o każdej porze dnia i w każdym miejscu - w domu, na dworze i w podróży. Książka ta pomoże rodzicom wprowadzić dzieci w fascynujący świat zabawy, dostarczyć maluchom radości, rozwinąć ich pomysłowość i koordynację. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z pełnym uznaniem odnoszę się do pomysłu zajęcia się problemem uwarunkowań profilaktyki terapii zachowań trudnych u dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym. Autorka szczegółowo charakteryzuje (...) zazwyczaj jedną z dróg radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci, podkreślając, że podstawą oddziaływań terapeutycznych w tym zakresie (...) jest analiza funkcjonalna takich zachowań ujmująca je w szerokim kontekście osobistym i środowiskowym (...). Ostateczne i wiążące wnioski Autorka formułuje na podstawie wyników badań z zastosowaniem odpowiednich metod statystycznych oraz - co pragnę szczególnie podkreślić - wskazuje prawidłowości zaobserwowane w trakcie analizy indywidualnych przypadków. Treść rozdziału VI potwierdza zaś (...) ten wymiar misji nauki, który odpowiada na społeczne oczekiwania i zapotrzebowania. W tym przypadku wyrazem tak rozumianej misji nauki są opracowane przez Autorkę propozycje oddziaływań na same dzieci, a także pewne plany i programy adresowane do ich rodziców i terapeutów. (Z recenzji dr hab. Adama Mikruta) (Z okł.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - wypożyczenia krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej