5 wyników
Książka
W koszyku
Nauka programowania to świetny pomysł, ale musimy Cię ostrzec: programowanie wciąga! Jeśli nauczysz się porozumiewać z komputerem w jego języku, szybko zorientujesz się, że napisanie własnej gry, skryptu do złożonych obliczeń czy funkcjonalnej aplikacji do codziennego użytku daje wielką satysfakcję i sprawia mnóstwo radości. Co więcej, programowania można nauczyć się niemal w każdym wieku. Wystarczy odrobina cierpliwości i konsekwencji! Trzymasz w ręce chyba najlepszy podręcznik do nauki programowania dla osób absolutnie początkujących - nawet takich, które komputera używają wyłącznie do przeglądania stron i obsługi poczty. W sposób szczególny nadaje się on dla dzieci, ale skorzystają z niego również dorośli, którzy chcą poznać podstawy programowania. Jasno i klarownie przedstawiono tu wszystkie niezbędne informacje, a liczne (bardzo zabawne) przykłady pozwalają na głębsze zrozumienie prezentowanych treści. Nauka odbywa się w języku Python. Jest to język łatwy w nauce, a przy tym bardzo popularny i wciąż rozwijany. Co więcej, przyswojenie sobie Pythona pozwala na szybką naukę innych języków! W tym podręczniku znajdziesz informacje m.in. o tym: jak przygotować się do pracy: zainstalować Pythona i napisać pierwsze linie kodu, czym są i do czego służą zmienne, typy danych, operatory, czym jest GUI i jak go napisać, jakie są rodzaje pętli, co to są funkcje i na czym polega obsługa zdarzeń, jak przygotować symulacje komputerowe. (Rec. Wydawn.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Oddział dla dzieci - czytelnia
Brak informacji o dostępności pozycji do wypożyczenia: sygn. 004
Książka
W koszyku
Informatyka Europejczyka : Python. Programowanie na maturze / Grażyna Szabłowicz Zawadzka. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 111 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Helion Edukacja)
Nauka programowania to nauka myślenia, dlatego w szkole średniej jest ona nieodzowna. Idealnym językiem dla początkujących programistów jest Python - łatwy do zrozumienia, o wielu zastosowaniach. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością, a kod źródłowy jest czytelny i klarowny. Python oferuje natychmiastową informację zwrotną, jest obiektowy i posiada rozbudowany pakiet bibliotek standardowych. Praca w tym języku wymaga określonego zestawu umiejętności, stymuluje myślenie logiczne, a przy okazji korzystnie wpływa na uzyskanie biegłości w algorytmice i strukturyzacji oraz planowaniu. Pomaga także świetnie zdać maturę. Ta książka poszerza zagadnienia zawarte w podręczniku Informatyka. Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Informatyka Europejczyka. Zakres rozszerzony. Część 1 (Wydanie III), w którym jest omawiany język C++. Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę i rozwinąć umiejętności w zakresie programowania, czyli poznać nowe profesjonalne narzędzie, umożliwi Ci ona zapoznanie się z problematyką Pythona w zakresie potrzebnym do rozwiązywania zadań maturalnych. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Książka dla dzieci od 10 lat i ich rodziców. "Blokowe” wprowadzenie do programowania. Pokonaliście pnącza, podróżowaliście do głębokich jaskiń, a może nawet dotarliście na sam Koniec i z powrotem, ale czy kiedyś udało Wam się zmienić miecz w magiczną różdżkę? Zbudowaliście pałac w mgnieniu oka? Zaprojektowaliście własną, zmieniającą kolory podłogę do tańca disco? W tej książce zrobicie to wszystko i jeszcze więcej dzięki sile Pythona, bezpłatnego języka używanego przez miliony zawodowców i początkujących programistów! Zaczynamy od krótkich, prostych lekcji Pythona, a następnie wykorzystujemy nasze nowe umiejętności do modyfikowania Minecrafta, aby osiągać natychmiastowe i robiące wrażenie wyniki. Nauczycie się, jak dostosowywać Minecraft, aby tworzyć mini-gry, kopiować całe budynki i zamieniać nieciekawe bloczki w złoto. Nauczycie się także pisać programy, które: zabiorą Was na wycieczkę po świecie Minecrafta dzięki automatycznej teleportacji; na pstryknięcie palca tworzą ogromne pomniki, piramidy, lasy i inne rzeczy; tworzą sekretne przejścia, które otwierają się, gdy włączymy ukryty przełącznik; tworzą straszne miasto duchów, które znika i się pojawia w innym miejscu; pokazują dokładnie miejsce, gdzie trzeba kopać, aby znaleźć rzadkie bloki; rzucają urok, aby kaskada kwiatów (lub dynamit, jeśli macie odwagę!) podążała za każdym naszym ruchem; wyrządzają szkody poprzez podstępne pułapki z lawy i klątwy, które powodują wielkie powodzie. Niezależnie od tego, czy jesteś megafanem Minecrafta, czy nowicjuszem, ujrzysz Minecrafta w nowym świetle, ucząc się jednocześnie podstaw programowania. Oczywiście możesz spędzić cały dzień szukając cennych zasobów lub budując ręcznie swoje rezydencje, ale dzięki sile Pythona, to jest już przeszłość! Kod z tej książki działa w Windows 7 lub nowszej wersji systemu, w OS X 10.10 lub nowszym albo Raspberry Pi Foundation. (Rec. Wydawn.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python dla nastolatków : projekty graficzne z Python Turtle / Krzysztof Łos. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 165 stron : ilustracje ; 24 cm.
Czy wiesz, czym się zajmuje programista? To ktoś, kto, używając swojego umysłu i odpowiedniego języka programowania, rozwiązuje rozmaite problemy. Programista to taki współczesny superbohater. Przychodzi, siada do komputera, szybko przebiega palcami po klawiaturze i proszę ― działa. Oczywiście, to pewne uproszczenie, ale... Brzmi ciekawie? Słusznie. Bo praca programisty, kodera, developera jest ciekawa. I fajna. I daje dużo satysfakcji. A najlepsze jest to: podstaw programowania można się szybko nauczyć, po prostu się bawiąc. We własny, ulubiony sposób. Choć Twoim przewodnikiem po świecie programowania w Pythonie będzie żółw, obiecujemy ― praca pójdzie Ci w mig. Na początek nauczysz się konfigurować środowisko pracy, czyli uruchomisz na komputerze wszystko, co przyda się Tobie i żółwiowi. Potem zapoznasz się z językiem Python, z jego zmiennymi, funkcjami i klasami. Następnie zajrzysz do biblioteki turtle i dowiesz się, jak sterować swoim żółwiem. Wreszcie najlepsze: algorytmy. Przekonasz się między innymi, jak za pomocą kodu języka Python i elementów biblioteki turtle wygenerować niesamowite figury geometryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opanuj Pythona od strony praktycznej! Poznaj konstrukcje języka Python Naucz się stosować je w praktyce Wykorzystaj standardowe biblioteki Rozwiąż 139 zadań i sprawdź swoje rozwiązania. Python to bardzo popularny, wydajny i elastyczny język programowania ogólnego przeznaczenia, którego prosta, czytelna i zwięzła składnia zdobyła uznanie rzesz programistów na całym świecie. Duże możliwości, przenośność kodu, możliwość pisania skryptów - wszystko to sprawia, że Python znajduje zastosowanie w najróżniejszych dziedzinach i wspiera rozwój wielu popularnych serwisów internetowych. Bez wątpienia warto się go nauczyć! Jeśli chcesz poznać ten język, jesteś na dobrej drodze! Książka omawia najważniejsze elementy programowania w Pythonie. Co ważne, wiedza została usystematyzowana w formie konkretnych zadań do wykonania. Poznasz dzięki nim typy danych i składnię języka, dowiesz się, jak debugować programy, nauczysz się korzystać z funkcji oferowanych przez biblioteki i opanujesz podstawy tworzenia graficznych interfejsów użytkownika. To podręcznik przeznaczony dla młodzieży, ale doskonale sprawdzi się również w przypadku osób dorosłych, które rozpoczynają przygodę z programowaniem. Instalowanie oraz konfigurowanie środowiska i niezbędnych narzędzi Podstawowe informacje na temat języka i programowania Typy danych, zmienne proste i tablicowe Operatory, instrukcje warunkowe oraz instrukcje pętli Operacje wejścia-wyjścia w konsoli i na plikach Biblioteki graficzne, dźwiękowe i wideo Korzystanie z funkcji wbudowanych i tworzenie własnych Programowanie obiektowe, obsługa wątków i wyjątków Tworzenie graficznych interfejsów użytkownika Zadania do samodzielnego wykonania i praktyczny projekt gry Poznaj Pythona, rozwiązuj zadania, zostań programistą!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Naukowo-Techniczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej